Fra international topkører til dansk MX-landstræner: Thomas Kjer Olsen i ny rolle
Seneste
Med denne nye Trident 660 lægger Triumph sig virkelig i selen for at komme ind i den stadig mere populære mellemklasse. Drivværket er en ny version af Triumph’s 3-cylindrede 660-kubikker, og Triumph lover, at nyheden vil sætte ny standard for elektroniske hjælpemidler i denne klasse. Prisen er også konkurrencedygtig: 96.995 kr. Og der er tilmed forlydender om en endnu skarpere intropris.
Trident årgang 2021 er en intromodel, der skal tage kampen op med de mere etablerede konkurrenter i mellemklassen. Motoren på 660 kubik er ny, men tager afsæt i konstruktionen fra Street Triple S. Den leverer 80 hk ved 10.250 o/m og 64 Nm ved 6250 o/m. En triple kombinerer fordelene fra en twin og en række-4 – og Trident 660 giver dig både blød motorgang og 90 procent af drejningsmomentet allerede fra 3600 o/m.
Den nye Triumph kan fås som A2’er med elektronisk drosling, som kan fjernes, når køreren har erhvervet et fuldt A-kørekort. Trident er skabt med maksimal køreglæde i tankerne, og den er smidig og nem at køre. Elektronikpakken rummer køreprogrammerne Road og Rain – begge giver fuld effekt, men motorkarakteren er forskellig. Traction control’en afstemmen til det valgte riding mode, men kan også kobles fra. Instrumenteringen har TFT-display med connecticity til musik, navigator og GoPro.
Stellet er i stål, affjedringen leveres af Showa, og bremserne kommer fra Nissin. Udseendet er inspireret af klassisk Triumph-design, men linieføringen er dynamisk og aggressiv. Hvis du vil tilpasse cyklen til din egen smag, er der allerede 45 forskellige originaldele at skrue på i Triumph’s tilbehørskatalog.
Serviceintervallerne er op til 16.000 km, og Triumph hævder, at serviceomkostningerne vil være de laveste i klassen.